Data Entry: Please note that the research database will be replaced by UNIverse by the end of October 2023. Please enter your data into the system https://universe-intern.unibas.ch. Thanks

Login for users with Unibas email account...

Login for registered users without Unibas email account...

 
"Visionäres Branding": Zur okularen Hermeneutik politischer Theologie in afrikanischen Megakirchen
JournalArticle (Originalarbeit in einer wissenschaftlichen Zeitschrift)
 
ID 4500965
Author(s) Heuser, Andreas
Author(s) at UniBasel Heuser, Andreas
Year 2019
Title "Visionäres Branding": Zur okularen Hermeneutik politischer Theologie in afrikanischen Megakirchen
Journal Berliner Theologische Zeitschrift
Volume 36
Number 1
Pages / Article-Number 86-109
Keywords megachurch; Pentecostal political theology; "ocular" hermeneutics; visionary branding; contemporary Ghana
Abstract African pentecostal megachurches express political theologizing by way of ocular hermeneutics. The visionary branding of politics comprises dominion theology, postcolonial revision of history or the speech act of command as well as international networking. In debates over visionary interventions in political elections megachurches tend towards widenings spaces for civil society. Afrikanische pentekostale Megakirchen bilden eine okulare Hermeneutik aus, in der visionäre Welterschließung auch den Raum des Politischen umfasst. Solch visionäres Branding von megakirchlicher politischer Theologie umfasst herrschaftstheologische Konzepte, postkoloniale Geschichtsrevision oder den Sprechakt des Befehls wie auch internationale Vernetzungspraxis. In der Debatte um visionäre Wahlprognostik formen sich Megakirchen als zivilgesellschaftliche Akteure aus.
Publisher Wichern-Verlag
ISSN/ISBN 0724-6137
edoc-URL https://edoc.unibas.ch/70205/
Full Text on edoc No
 
   

MCSS v5.8 PRO. 0.320 sec, queries - 0.000 sec ©Universität Basel  |  Impressum   |    
19/04/2024