Data Entry: Please note that the research database will be replaced by UNIverse by the end of October 2023. Please enter your data into the system https://universe-intern.unibas.ch. Thanks

Login for users with Unibas email account...

Login for registered users without Unibas email account...

 
EPHECT: Ein theoriebasiertes und evidenzbasiertes Konzept zur Förderung von Stressbewältigungskompetenzen im Sportunterricht
JournalArticle (Originalarbeit in einer wissenschaftlichen Zeitschrift)
 
ID 4393345
Author(s) Lang, Christin; Gerber, Markus
Author(s) at UniBasel Gerber, Markus
Lang, Christin
Year 2017
Title EPHECT: Ein theoriebasiertes und evidenzbasiertes Konzept zur Förderung von Stressbewältigungskompetenzen im Sportunterricht
Journal Sportunterricht
Volume 66
Number 11
Pages / Article-Number 335-340
Abstract Seit 2014 gilt in der Schweiz der neue Rahmenlehrplan für Sportunterricht in der beruflichen Grundbildung. Einer der Inhalte, die der neue Rahmenlehrplan verstärkt in den Fokus nimmt, ist das Thema Stressmanagement. Der Artikel beschreibt das für den Sportunterricht konzipierte Stressmanagementprogramm EPHECT (= Effects of a Physical Education Based Coping Training). Schweizer Berufsschüler1 werden für die eigene Stresswahrnehmung sensibilisiert und bekommen Bewältigungsstrategien aufgezeigt. Die Inhalte des Programms werden im Sportunterricht praxisnah behandelt und orientieren sich eng an erlebnispädagogischen Ansätzen. [English abstract]The new outline of the physical education curriculum for basic education at Swiss trade schools has been effective since 2014. One of the content items emphasized the topic of stress management. The authors describe this program designed for physical education (EPHECT: Effects of a Physical Education Based on Coping Training). Swiss vocational school students are sensitized to recognize their own stress and learn coping strategies. The content of the program is closely dealt within physical education classes and is bound to educational concepts based on gaining experience.
Publisher Karl Hofmann
ISSN/ISBN 0342-2402
URL https://www.bisp-surf.de/Record/PU201711009742
edoc-URL https://edoc.unibas.ch/62202/
Full Text on edoc No
 
   

MCSS v5.8 PRO. 0.455 sec, queries - 0.000 sec ©Universität Basel  |  Impressum   |    
24/06/2024